Digital rulezz 2018 priniesol dáta, dáta a dáta. A ešte silné posolstvá


Najväčšia slovenská marketingová konferencia sa konala 27.11. v Starej tržnici v Bratislave. Bola moja prvá a musím povedať, že stála za to.   Oceňujem výber miesta. Prednášková sála v Starej tržnici bola iba jedna, takže som nemala dilemu a mohla vidieť celý program. Navyše, zvuk sa niesol do všetkých kútov daného priestoru, takže skočiť si na kávu, koláčik alebo zmrzlinu […]

Najväčšia slovenská marketingová konferencia sa konala 27.11. v Starej tržnici v Bratislave. Bola moja prvá a musím povedať, že stála za to.

 

slovenska marketingova konferencia - recenzia

Podtitul akcie bol: „The game changer“

Oceňujem výber miesta. Prednášková sála v Starej tržnici bola iba jedna, takže som nemala dilemu a mohla vidieť celý program. Navyše, zvuk sa niesol do všetkých kútov daného priestoru, takže skočiť si na kávu, koláčik alebo zmrzlinu (pozdravujem Strossle ) neznamenalo, že prídete o zaujímavý obsah.

Prednášky boli rozdelené do 4 tematických blokov (Keynotes, Data, Market, Media & Ideas). Rečníci mali presne vyhradený čas, ktorý sa prísne dodržiaval. Moderátor Peter Šebo naháňal každého ako tieň, keď prekročil stanovený limit . Najvtipnejším momentom bola jeho interakcia s Michalom Pastierom, ktorý tiež nestihol všetko, čo chcel povedať (napriek jeho kadencii slov). Mimochodom, skutočne príjemná prednáška, Michal je šoumen a uzatvárať akciu práve ním je vždy dobrý nápad.

 

O číslach a slovenských konferenciách

Väčšina účinkujúcich boli domáci odborníci (rozumej československí), ale na pár prednášajúcich ste potrebovali oprášiť angličtinu.

Páčila sa mi prednáška najväčšej hviezdy – zakladateľa Waze, Uriho Levina. Išlo v podstate o motivačný blok, kde popísal cestu k úspešnému produktu.

Najpamätnejšia pre mňa ostane prednáška Josefa Šlerka, riaditeľa organizácie Nadační fond nezávislé žurnalistiky. Predstavil projekt, v ktorom jeho študenti založili falošné účty na sociálnych sieťach a získavali priateľov podľa svojich politických preferencií a svetonázoru. Všetci tušíme, že žijeme vo vlastnej bubline, ale vidieť to na takomto exaktnom výskume bolo desivé. Falošné účty si v priebehu pár dní našli stovky priateľov len vďaka sledovaniu, „lajkovaniu“, a hlavne hejtovaniu konkrétnych stránok a ľudí.

Napriek tomu, že iba druhý sled prednášok sa mal venovať dátam, tie ovládli celú konferenciu. Jeden prednášajúci za druhým ukazovali výskumy a štatistiky. Vedeli ste napríklad, že až 90% ľudí používa pre jednu akciu viacero zariadení a platforiem? Alebo že 66% ľudí si robí pred nákupom prieskum výrobkov online? Všade boli čísla zo slovenského trhu aj zahraničia, žiadne self-promo nemalo na akcii miesto. Čo je bohužiaľ, na Slovensku výnimka. Je to jedna z najväčších slabín domácich konferencií. Na väčšine tých veľkých ide hlavne o prezentovanie vlastnej spoločnosti bez pridanej hodnoty pre publikum. Digital rulezz to robí inak, čím sa približuje k hodnotným zahraničným konferenciám (bohužiaľ, aj cenou lístka, ale keď počas roka oželiete eventy, ktoré vám nič neprinesú a stoja porovnateľne veľa, tak investícia do Digital rulezz má zmysel).

Keď už sme pri dátach, trochu odbočím. Aj Ty v IT robí skvelý dvojmesačný kurz o dátovej analytike – Women Data Academy. Je vhodný aj pre markeťáčky ako ja, ktoré sú denne zavalené kvantom čísel z webu, sociálnych sietí aj Adwords kampaní a musia s nimi vedieť pracovať. Na tomto kurze vás to naučia.

 

report z konferencie Digital Rulezz 2018

Uri Levine na Digital rulezz 2018

CSR, ale nie nasilu

Negatívom akcie pre mňa osobne bolo, že prezentácie boli málo technické. Je pravda, že workshopov som sa nezúčastnila, ale podľa ich názvov usudzujem, že ani tam by som sa nedozvedela nové informácie z oblastí PPC, Analytics alebo tvorby webov. Jediný technický workshop bol zrejme od PS:Digital, ktorý sa venoval SEO.

 

Najviac vo mne zarezonovalo, že mnohé prednášky sa úzko dotýkali spoločenských problémov, ktorým krajina v poslednej dobe čelí. Prednášali nám novinári a ďalší ľudia z médií, ktorí priam apelovali na pokračujúcu podporu verejnosti voči zodpovedným žurnalistom. Vyzvali na boj proti hoaxom, rasizmu a dezinformáciám. Hoci, ako pripomenul Martin Woska z Triadu – silné kampane s posolstvom vo svete rezonujú, ale musia byť uveriteľné a spájať sa s produktom v relevantnom kontexte, lebo „Buď je to v tebe alebo si pozér“.

Soňa Výhonská

Soňa Výhonská

Vyštudovala som marketing na UKF v Nitre a odvtedy sa mu naplno venujem. Pomáham firmám hlavne v oblasti copywritingu „upratať si“ informácie na weboch s ohľadom na čitateľov aj vyhľadávače. Spolupracovala som s viacerými agentúrami a dnes vediem marketing v slovenskej cloudovej firme TULIP Solutions. Tu som sa dostala priamo do IT oblasti a uvedomujem si nedostatok žien v odbore. Účasť v Aj Ty v IT je mojou snahou to aspoň trochu zmeniť. V súkromí najviac ocením, ak mi odporučíte dobrú knihu (ale pozor, som knihomoľ, takže máločím ma prekvapíte)
Soňa Výhonská