quotes
Do štvrtého ročníka vstupuje súťaž s novým vizuálom, ktorému dominuje postava Scratcherky. Dievčatá ju budú môcť použiť aj priamo pri tvorbe súťažných projektov.

Zuzana Okálová, projektová manažérka Scratch Match  
arrow

Začal sa štvrtý ročník súťaže v kreatívnom programovaní dievčat Scratch Match 2020


Už po štvrtý raz sme, v spolupráci so spoločnosťami Accenture Slovensko a SAP, vyhlásili celoslovenskú súťaž v kreatívnom programovaní dievčat SCRATCH MATCH. Do zápolenia o najoriginálnejšiu hru, animáciu alebo príbeh vytvorené v jazyku Scratch sa môžu zapojiť dievčatá vo veku 8 až 15 rokov. Uzávierka prihlášok je 13. marca.

Programátorskú súťaž Scratch Match vyhlasuje Aj Ty v IT so zámerom pritiahnuť dievčatá k technológiám a ukázať im, že aj kódovanie vie byť zábavné. „Najlepším spôsobom, ako  dievčatám IT priblížiť je ich vlastná kreatívna skúsenosť a programovací jazyk Scratch je v tom ideálny pomocník“, vysvetľuje koordinátorka súťaže Zuzana Okálová. Kurzy Scratchu ponúka organizácia v otvorených workshopoch pre verejnosť aj na kľúč pre školy. Prostredníctvom súťaže Scratch Match si môžu dievčatá otestovať získané zručnosti.

Do štvrtého ročníka vstupuje súťaž tiež s novým vizuálom. “Dominuje mu postava Scratcherky, s ktorou sa môžu dievčatá ľahko identifikovať a ktorú budú môcť použiť aj priamo pri tvorbe vlastných projektov.“  dodáva Okálová.

Do súťaže SCRATCH MATCH 2020 sa môžu prihlásiť dievčatá samostatne alebo v trojčlenných tímoch. Stačí, ak sa do 13. marca zaregistrujú na stránke www.ajtyvit.sk a pošlú svoj projekt. Zo zaslaných návrhov vyberie odborná porota 16 projektov v štyroch kategóriách –  – jednotlivec a tím mladšie dievčatá (8 – 11 rokov) a jednotlivec a tím staršie dievčatá (12 – 15 rokov). Rozhodovať budú najmä zážitok z hry, zložitosť, zobrazenie, kód, vynaliezavosť a ovládateľnosť. “Keď sme sa dozvedeli o tejto súťaži, otvorili sme Scratch po prvýkrát, a povedali si “dobre, ideme robiť hru, čo teraz?,”  s úsmevom spomínajú na svoje začiatky minuloročné víťazky kategórie “staršie dievčatá – tím”, Emma (16), Veronika (15) a Barbora (15) z Bilingválneho Gymnázia Tomáša Ružičku v Žiline. “Dlho nám trvalo, kým sme sa zorientovali, no potom to už išlo,” dodávajú. Svoju zábavnú a náučnú hru, ktorá sa skladala z ôsmych menších hier, pripravovali dokopy 78 hodín. Zakomponovali do nej tiež prvky z astronómie, keďže ich baví a ako samé priznávajú chceli: “aby sa hráči hrou aj niečo naučili.” Vďaka skúsenosti potrénovali svoju trpezlivosť a odhodlanie, a začali dokonca uvažovať o ďalšom štúdiu IT. O víťazkách SCRATCH MATCH 2020 sa rozhodne v máji v Bratislave.

Pre záujemkyne, ktoré sa s týmto programovacím jazykom ešte len zoznamujú, ponúkame workshopy:

11. 2. v KOŠICIACH:http://bit.ly/ScracthKEReg
18.2. v BANSKEJ BYSTRICI:http://bit.ly/ScratchBBReg

 

Viac o súťaži a registrácie:
http://bit.ly/ScratchMatch2020

Kontakt:
okalova@ajtyvit.sk